2009年10月11日星期日

如何重拾信心??

打从我懂事以来,我就知道自己是个没有自信心的人,所以对以那些自信心爆棚的人就会敬而远之,不时还会偷偷羡慕甚至讨厌他们。多年来的自卑,让我不敢多认识朋友,身体驼背,眼睛望地上看的走路,如果可以的话还尽量加快脚步。

直到来到大学,我的自卑感渐渐的减少了,但对以自己的里里外外的信心还找不到。平凡的我,每当看完“我猜”后,更是自认平凡,没有长处。这几年来,因为经历了班活动的经验,在学业上开始找到了方向,那股来自内心的喜悦和成就感让我信心增加了不少。哈哈!谢谢大学的生活改变了我。

今年,我发现我的生活圈值变小了,可能是把生活重心都放在学业,研究,和少许的朋友上。思想也可能因此而变得窄小,当遇到问题和挫折时就会不知所措,会转牛角尖,结果问题还是问题,没解决到。也因挫折,自信心又淡掉了。信心,我该如何重新拥有你呢?

11 条评论:

Loytor Media 说...

每个人都有自己的角色。。。
往内看。。。
尽量做自己想做的东西。。。
珍惜身边的人。。。
就很好了。。。

MiKi Gan 说...
此评论已被作者删除。
MiKi Gan 说...

Dear friend,
There is no other way you can get back your so-called "SELF CONFIDENT"
People can't give you that but yourself.
What really us (outsider) can give you is "MORAL SUPPORT"/ "SUPPORTER"?
As you said, you been here for almost five years, UNI-life let you meet people with different kinds of personalities.
Of coz..some are good while some are bad.
But, for those good one, treat them as your full supporter (remember your mommy)
However, for those bad one, actually they are your enzyme to catalyze you to work harder.
It is very hard for one to find their destiny, as there is such a good oppurtunity, why don't you try it instead of doubting about it. Coz it won't kill you.
But, on the other hand, if you don't try, you will neverr know and regret for your life.
Always give more and take less.
Congratulation. You juz get a full supporter here. That's me. (",)

i lap u 说...

actually I also get no idea why I suddenly like no confident to do things I havent done b4.....

last time I will take it as a challenge but now I'm like coward already. scared to do it even though I know the way to do it.

But u guys r really my 'big' 'big' support!!!! hahaha!!!

stupid monk 说...

sad.. i wrote a lot of things ad then post up failed.. all gone...

stupid monk 说...
此评论已被作者删除。
stupid monk 说...

信心很玄妙,有时觉得很有信心;有时却没有信心对吗?

有很多原因,你也列出了几个。。。

到底,其实我们自己对自己认识多少?我们做什么东西,都在想能不能做到,做不做得到?想来想去,东西还没有开始做,就觉得越来越不可能做到,才发觉自己也越来越多缺陷,有很多做不到的东西,慢慢地信心就离我们远去了。。

也许,我们知道我们自己想要的是什么。。。可是,人时常攀缘外境的事物,不满足而想要达到满足;满足了又觉得缺乏另一种满足。。。这样到头来,我们就一直在寻寻觅觅。。。

“自己”都还不认识,如何能对自己有信心?

他们都说得很对,要往内看。。。
别人能给你的,都不是你的。。。
自己真正做到的,才能给予你内心的信心。。

信心=相信的心,是believe...your heart...

能做到的,就去做!做得到了,信心就自然地产生了。。。
做了可是做不好的,信心也是在产生。。。
不断地学习,学习接受、学习看待、学习实践。。
知道自己还不能做好,就信心饱满地走下去,再做好它,因为“我知道,我认识---自己”。。。

有信心了,就发愿做好每件事,让自己有机会让“自己”帮助别人,知足。。。

i lap u 说...

stupid monk, I also wrote a long comment for someone blog last time. but also failed to upload. hahaha!! I know that feeling.

erm... i like this statement

到底,其实我们自己对自己认识多少?我们做什么东西,都在想能不能做到,做不做得到?想来想去,东西还没有开始做,就觉得越来越不可能做到,才发觉自己也越来越多缺陷,有很多做不到的东西,慢慢地信心就离我们远去了。。

Maybe i think too much already. before start to do anything, I already tend to surrender ..hahaha!!

I always remind myself always take a deep breath b4 I getting angry or mad. haha!!

I will try my best. There will be a lot of experiences I gain even though I fail to do my experiment. Ask u said, confident will be accumulate along this challenge.

Thanks...

思云 说...

我……我……想讲些废废的话……

你……弯腰用手拾起来咯……

哈哈,不要打我~让大家开心开心嘛~

i lap u 说...

hahah!!!

you are so 'fei'

mayb it is as easy as that kot...I think too much liao!

stupid monk 说...

Good luck in ur exam... sayang ya...